Тема . "Чотирикутники. Розв'язування задач"
Мета: повторити, узагальнити і систематизувати знання і вміння учнів розв’язувати задачі на застосування теорем і властивостей чотирикутників, підготуватися до контрольної роботи; розвивати і вдосконалити вміння застосовувати знання в зміненій ситуації, розвивати логічне мислення, вміння робити висновки і узагальнення; виховувати почуття відповідальності в роботі групи.
Хід уроку
І. Організаційний етап
- Сьогодні у нас узагальнюючий урок по темі "Чотирикутники". Повторимо, узагальнимо, систематизуємо знання, які допоможуть прирозвязуванні задач. Урок проходитиме у формі гри - аукціон.
Перш ніж приступити до аукціону, давайте з'ясуємо, що означає слово аукціон.
- Аукціон - торги або розпродаж чого-небудь, коли покупцем стає той, хто запропонує вищу ціну.
Коли ви виростите, то зможете брати участь на справжніх аукціонах. Товар на аукціоні - це "лот". Щоб "купити" лот - потрібні ваші знання. Допомагати вам бу-дуть: увага, знання і дружна робота в команді.
Сьогодні на продаж будуть виставлені справді безцінні "речі", купити які зможе будь-яка команда, - це задачі ,
Я пропоную вам купити завдання.
(На початку уроку вчитель на правах аукціоніста оголошує правила гри.)
Правила гри
Урок проводиться у формі командного змагання. На даному уроці учні пра-цюють в групах. Оцінюється робота групи в цілому і кожного члена групи командиром групи. Під час озвучення розв’язаних задач кожен учасник аукціону має право на допомогу у вигляді підказки. Якщо допомога здійснює власна команда - бал групі. Якщо підказку робить команда суперників - то мінус бал кому допомагають, і плюс бал тій групі яка допомагає.
Перш ніж почати аукціон, ми повинні визначити вашу платоспроможність
ІІ. Актуалізація опорних знань
Усна робота.
Кожна група вибирає конверт з чотирикутником (паралелограм, прямокутник, ромб, квадрат).
Завдання 1: за 1 хвилину скласти мінірозповідь про даний чотирикутник.
Завдання 2: Питання групам: (по 2 питання)
У якій з фігур діагоналі, перетинаючись, діляться навпіл?
У якій з фігур діагоналі рівні?
У якій з фігур діагоналі ділять кути навпіл?
У якій з фігур діагоналі перпендикулярні?
У якій з фігур діагоналі рівні і перпендикулярні?
У якій з фігур рівні всі кути?
У якій з фігур рівні протилежні кути?
У якій з фігур рівні кути, прилеглі до однієї сторони?
У якій з фігур протилежні сторони попарно паралельні?
ІІІ. Формування умінь і навичок
Учням по черзі пропонується розв’язати 8 задач. Завдання проектуються на дошку через проектор (розв’язання повинно бути записане в зошиті усіма членами групи і тільки після цього команда, що розв’язала задачу найперша, купує лот)
1 лот. У паралелограмі АВСД ∠В в 4 рази більший за ∠А. Знайти ∠В.
2 лот. Різниця кутів прилеглих до однієї сторони паралелограма дорівнює 80˚. Знайти менший кут паралелограма.
3 лот. Сума 2-х кутів ромба дорівнює 126 ˚. Знайти більший кут ромба.
4 лот. Периметр ромба на 36 см більший за довжину його сторони. Знайти сторону ромба.
5 лот. Діагональ прямокутника утворює з однією з його сторін кут 35˚ . Знайти кут між його діагоналями.
6лот. З вершин протилежних кутів паралелограма проведено відрізки до середин протилежних сторін. Доведіть, що ці відрізки рівні
7 лот.(Особливо цінний). Бісектриса кута паралелограма АВСD перетинає сторону ВС в точці К. Знайти периметр паралелограма, якщо АВ = 12см, ВК : КС = 4:3.
8 лот. (Особливо цінний) Знайти тупий кут паралелограма, якщо кут між висотами проведеними з вершини цього кута дорівнює 48˚.
ІV. Підсумок уроку.
V. Домашнє завдання Підготуватися до контрольної роботи. Виконати завдання для перевірки знань до § 1-5 (ст. 37 – 38.)
|